onsdag 18 mars 2015

HALLEN UPPE BLIR ARBETSPLATS

När barnens rum var färdiga var det dags att göra om hallen uppe till arbetsplats. Nu var det sommar 2010 och ett år sen vi flyttade in. Samtidigt som vi gjorde ett arbetsrum i hallen, jobbade vi med vardagsrummet. Vi lät målare göra det tunga jobbet med att sätta gips, spackla måla och tapetsera. Man orkar inte hur mycket som helst! Vi fixade trappräcket, målade, satte upp lister m.m

Så här såg hallen ut innan vi satte igång.



Vi började med att riva. Vagnshjulet såldes på Blocket.






Sen tog målarna över och satte gips på väggar och tak.


Sen skulle de äntligen tapetsera. Jag hade valt en tapet som var jättesvår att sätta upp. Den gick sönder när man skar i den. Målarna svor och slet sitt hår och jag var glad att vi inte skulle göra det själva!


Sen var det dags att göra trappräcke. Lite farligt utan. Kändes som vi lekte plockepinn.





Nu var det bara det roliga kvar! Piffet. Sätta upp hyllor och fixa i ordning.





 Det blev toppen! Äntligen kan man använda detta utrymme. Här sitter jag och jobbar med mina produkter till Pillowmine. Här gjorde jag skärbrädor.

Nu måste jag visa före och efter.

Före

Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar