fredag 20 mars 2015

EN KONTORSSTOL BLIR SOM NY

Eftersom jag numera jobbar mycket hemifrån behövde jag en bekväm kontorsstol. Jag tycker stolen Patrik från Ikea är ganska snygg och bekväm. Jag köpte en röd Patrik på Blocket och trodde den skulle vara klar att använda. Tyvärr kändes tyget billigt, grovt och nopprigt. Jag köpte stolen ändå och tänkte att jag skulle klä om den. Det var lite bökigt, men med lite tålamod blev jag nöjd till slut!






 Nu var det gamla tyget borta och jag använde det som mallar till mina nya tygdelar.
Jag valde tyget Pottery av Stig Lindberg.


När alla delarna var tillklippta sydde jag ihop dem.


Nu var det spännande att se om fodralet jag sytt skulle passa... med lite våld så!


Fick hjälp av Matilda att skjuta fast tyget under stolen. Mina händer var helt slut.
I bakgrunden synd en sypall jag klätt om i samma tyg. Där förvarar vi ljus och servetter.



Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar