torsdag 8 oktober 2015

BYGGETS TJUGOFEMTE VECKA

Dag 116
På måndagen kom två rörmokare och installerade en ny golvbrunn.
De drog rören till köket och gjorde klart golvvärmen.
Nu har vi vatten i köket! Känns nästan overkligt!

Dag 117
På tisdagen kom en byggare och göt cement över rören i källaren.

Han fixade även stenkistan och drog rör från båda stuprännorna till stenkistan.
Nu saknas det bara lite makadam.
Elin kämpade vidare med sin garderob. På onsdagen blev den färdigmålad inuti.
På helgen målade hon klart lådorna, som fick svarta fronter.

Jag har retat mig på att det syns en grön kant om man tittar noga vid sidan av frysen. De har inte målat tillräckligt långt in. Vi drog ut frysen och jag målade ett par gånger under helgen.
Nu slipper jag reta mig på det!


På lördagen kom den efterlängtade luckan, så jag grundmålade den.

Jag monterade ett par skåp till skafferiet, som vi sedan satte upp.
Tanken är att vi ska ha extra tallrikar och glas där.


Nästa vecka ska målaren komma och fixa till där det behövs. vi satte post-it-lappar där hon ska måla.
Sen var det dags att sätta upp ledstången innan Chrilles mamma kommer på måndag.
 
Sen kunde jag inte låta bli att damma ur skåpen och fylla dem. Lite roligt måste man ju få ha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar