måndag 28 september 2015

BYGGETS TJUGOTREDJE VECKA

Dag 115
Idag är det lördag ochen byggare bilade upp golvet i tvättstugan, så rörmokaren kan byta rören och golvbrunnen.Vilket slitjobb! Jag vet inte hur många hinkar med betong, sten och lera han kom upp med. Cementgolvet är väldigt tunt och sen kommer man ner till marken direkt. Det är vatten direkt under cementen, eftersom grundvattnet är så högt... Om jag sett detta för ett par år sen skulle jag fått panik. nu är man luttrad och vet att allt går att fixa. Det här är nog bara att låta vara.

Tidigare i veckan skrev vi en lista över allt som är kvar att fixa och gjorde en prel. tidsplanering.
Idag gick vi igenom listan med byggledaren, som tyckte den var rimlig. Det innebär att fredag om ca tre veckor har vi slutbesiktning med byggledare och kontrollansvarig! Snart!


Denna veckan har det inte kommit några hantverkare, förutom idag.
Vi inväntar skjutdörr och skåpslucka innan vi kan komma vidare. Fläkten kom i veckan.
Vi jobbade på under veckan. Två kvällar hämtade vi hyllor och skåp, som jag köpt på Blocket.
Jag ska ha dem i mitt nya arbetsrum. Monterade en del av hyllan.

På lördagen bar vi upp Matildas bäddsoffa till hennes nya rum. Snart är detta mitt arbetsrum!
Matilda fick montera ihop sin bäddsoffa igen efter att vi plockat isär den...
Premiärnatt i nya rummet! Eftersom det var lillasysters födelsedag, fick hon också sova där!

På söndagen var vi på Ikea och köpte säng till Matilda och arbetsbord, stolar till mitt arbetsrum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar