tisdag 21 juli 2015

BYGGETS FJORTONDE VECKA

Dag 66
Idag jobbade en snickare med att sätta plyfa på väggarna i Matildas rum
Vi hyrde en byggställning och monterade upp den med hjälp av snickaren.
Skrapade färg så händerna värkte.

Dag 67
Byggarna fortsatte att sätta plyfa på väggarna och gips i taket.
  De byggde också mellanväggen vid trappan till Matildas rum. 


Elektrikern kom och drog el i köket och i trappan upp till Matildas rum. 

En hel del el blir det i köket. Här är schemat jag gjort.


Vi fortsatte skrapa färg.

Väggen bakom balkongen blev färdigmålad.

Så här mysigt har vi det på det enda stället vi kan sitta i vår trädgård just nu... 

Dag 68
Idag fortsatte elektrikern med elen i köket.
Byggarna satte gips på väggarna i Matildas rum.
Chrille fortsatte skrapa färg..
Jag målade. Nu är kortsidan av burspråket färdigt och långsidan på burspråket nästan klart.
Elin fortsatte med städskåpet och skruvade upp reglar till hyllorna.

Byggarna satte gips på väggarna i Matildas rum.


Chrille fortsatte skrapa färg och jag målade.
Nu är kortsidan av burspråket färdigt och långsidan på burspråket nästan klart.
Jag vet inte hur jag bär mig åt, men jag hade färg överallt. Fick skrubba händerna en halvtimme och klippa bort färg i håret. Nu har jag ny frisyr, men håret var ganska slitet ändå...
Elin fortsatte med städskåpet och skruvade upp reglar till hyllorna.
 

 Dag 69
Byggarna satte mer gips i Matildas rum. Nu känns rummet större, eftersom nästan allt är vitt.
Elin dansade runt i storasysters rum.
 
 
Många skruvar blir det...
De satte även gips i taket i köket.

Regn. Jag började med att måla partiet över fönstren på burspråket. Sen gick det inte att måla mer, eftersom det kom regnskurar hela tiden.
Chrille skrapade på balkongen.

Fredag, lördag kom inga byggare. Vi jobbade på med huset mellan regnskurarna.
 Chrille lagade balkongen och jag har målat mer på gaveln och skrapat färg.
Nu är balkongen snart klar att målas och ca halva gaveln klar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar