måndag 11 februari 2013

TONÅRSRUMMET BLIR KLART


Efter att pardörren och den inbyggda hyllan fanns på plats skulle resten av rummet fixas. Efter det tråkiga underarbetet kom det roliga jobbet att välja tapeter! Det blev vita tapeter och en fondvägg med grön Mimoutapet. Första våden är alltid så spännande att sätta upp!


Den vita brädan ska bli hylla för spel.



Så där ja, spelhyllan på plats och telefonbordet från String är uppsatt. Den är en present från min kompis Johanna och spegeln över kommer från min mans barndomshem. Börjar likna ett rum!
Våren 2010 knappt ett år efter att vi flyttat in var rummet klart!


Så här glad blev lillasyster när storasysters rum var klart!


Blir lite mer inbott när Matilda själv placerat ut sina saker! Kompisarna började genast pyssla i det inbjudande och mysiga rummet!

Lite fler bilder på rummet.




Jag målade om en gammal byrå och satte den prickiga tapeten på lådorna. För att det ska hålla lackade jag på tapeten. Som ni ser har jag tapetserat samma tapet i den inbyggda hyllan.


Det har hänt en del sen rummet fungerade som matrum för de tidigare ägarna!
här kommer några före och efter bilder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar